Türk Telekom Müşteri Hizmetleri Numarası Kaç?
Türk Telekomünikasyon Anonim Şirketi, Türkiye’nin telekomünikasyon sektöründe faaliyet gösteren bir devlet kuruluşudur. Şirket, 23 Ekim 1840 tarihinde kurulan PTT’nin (Osmanlı Posta Nezareti olarak bilinen eski adıyla) telekomünikasyon ve posta hizmetlerinin 1995 yılında ayrılması sonucunda ortaya çıkmıştır. Türk Telekom, genişbant internet, sabit telefon, mobil iletişim ve dijital televizyon yayını gibi çeşitli hizmetler sunmaktadır.
Bireysel Müşteri Hizmetleri | 444 1 444 |
Kurumsal Müşteri Hizmetleri | 444 4 564 |
Tarihçe
Osmanlı İmparatorluğu’nun posta ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 23 Ekim 1840’ta kurulan Posta Nezareti, 1909’da telefon hizmetlerinin eklenmesiyle birlikte adını PTT Nezareti olarak değiştirdi. Ancak, 18 Haziran 1994 tarihinde kabul edilen 4000 sayılı kanun ile PTT İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün, T.C. Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü ve Türk Telekomünikasyon Anonim Şirketi olarak yeniden yapılanması kararlaştırıldı. Bu düzenleme sonucunda, 24 Nisan 1995 tarihinden itibaren her iki kurum da bağımsız olarak faaliyet göstermeye başladı. Türk Telekomünikasyon A.Ş. adıyla faaliyetlerine devam eden kurum, 30 Haziran 1994’te resmi olarak kuruldu.
Mobil Operatör Hizmetleri
16 Mart 1998 tarihli Ulaştırma Bakanlığı ihalesi sonucunda, GSM 1800 mobil telefon işletme lisansı Türk Telekom’a tahsis edildi. Bu gelişme üzerine, 8 Mayıs 2001 tarihinde Türk Telekom bünyesinde Aycell Haberleşme ve Pazarlama Hizmetleri A.Ş. kuruldu. Şirket, resmi teknik açılışını 22 Ağustos 2001 tarihinde, dönemin Başbakanı Bülent Ecevit ile Ulaştırma Bakanı Oktay Vural arasında gerçekleşen bir telefon görüşmesi ile gerçekleştirdi. 8 Nisan 2004 tarihinde Aycell ve Aria GSM operatörleri, Avea markası altında birleştirildi. Türk Telekom, zaman içinde diğer ortakların paylarını satın alarak, günümüzde Avea’nın tamamına sahip durumdadır.
Türk Telekom Mobil
Türk Telekom Mobil, Türk Telekom’un mobil iletişim hizmetlerini sunan bir şirkettir ve bazen TT Mobil, TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. veya önceki adıyla Avea olarak bilinir.
2015 yılında, Türk Telekom Mobil, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından düzenlenen IMT Hizmet ve Altyapılarına İlişkin Yetkilendirme İhalesi’ne (genel olarak LTE Yetkilendirme İhalesi olarak bilinir) katıldı.
TT Mobil, kapasite artışı için yatırımlarına devam ederek, 2020 birinci çeyrekte frekansların daha verimli kullanılması amacıyla refarming (spektrumun yeniden dağıtılması) işlemini gerçekleştirdi. Bu çerçevede, 1800 MHz bandında 2G için ayrılan bant genişliğinin 10 MHz’ini LTE için kullanmaya başlayarak, LTE için 1800 MHz’de kullanılan bant genişliğini 30 MHz’e çıkardı.
Türk Telekom İnternet Hizmetleri
Türk Telekom’un internet hizmetleri, resmi olarak TTNET A.Ş. çatısı altında sunulmaktadır. TTNET Anonim Şirketi, Türkiye’de bir internet sağlayıcı iletişim ve teknoloji şirketi olarak 26 Nisan 2006 tarihinde, Türk Telekom Grubu’nun bir parçası olarak kuruldu. Faaliyetlerine 14 Mayıs 2006 tarihinde ‘İnternet Servis Sağlayıcı Lisansı’ alarak başladı.
26 Ocak 2016 tarihinde TTNET A.Ş., kapatılarak hizmetlerini Türk Telekom markası altında devam ettirmeye başladı. 2021’in 3. çeyreği itibarıyla Türk Telekom, Türkiye’deki sabit internet kullanıcılarının %64,21’ine hizmet vermektedir.